Highco

De nieuwe Cash Point en Info Point

CASH POINT en INFO POINT : waardevolle media die de consument beïnvloeden !

Shelf Service laat een frisse wind waaien in de promotionele ondersteuning van verkooppunten. In de winkels pronken voortaan CASH POINT en INFO POINT met een volledig nieuwe look waarbij de consument een beroep kan doen op innovatieve digitale diensten voor een nog sterkere winkelervaring.

Nieuwe look en digitale hulpmiddelen voor een nog betere winkelervaring

CASH POINT (boekje met kortingsbonnen in de winkel) werd in 1991 op de markt en in de winkelrekken geïntroduceerd. Daarna volgde ook INFO POINT (wedstrijden, educatieve informatie, recepten enz.). Beide krijgen nu een volledige make-over met als doel de ervaring van de consument nog sterker te maken.

Uit een recent onderzoek (mei 2017) blijkt dat 60 % van de consumenten bevestigt dat een kortingsbon het zogenaamde ‘brand switching’ stimuleert.

  • Dankzij twee nieuwe logo’s – een roze tag en een blauwe tag – zullen de acties en promotionele hulpmiddelen beter in het oog springen.

61 % van de ondervraagden is van mening dat ze door de communicatie in de rekken onmiddellijk weten welk voordeel ze kunnen doen

  • Een nieuwe digitale ondersteuning zoals de CASH KIOSK zal de merken helpen om de winkelervaring naar nieuwe hoogten te tillen. CASH KIOSKEN zijn interactieve schermen in de verkooppunten waar de consument op één plaats alle kortingsbonnen kan terugvinden en afdrukken
  • Shelf Service ontwikkelt bovendien nog andere digitale applicaties om de dialoog met de consument te bevorderen. De meest recente ontwikkeling is de BEACON technologie die een interactief contact met de consument via smartphone mogelijk maakt

Veranderingen op maat van de nieuwe verwachtingen van de Belgische consument

CASH POINT en INFO POINT zijn twee krachtige middelen om met de consument in gesprek te gaan over het product. Hierdoor is de invloed van deze kanalen dan ook zeer groot.

Deze verbeteringen lossen de verwachtingen van de Belgische consument volledig in. In een voortdurend veranderende markt wil de klant dichter bij de merken en producten staan. Zo beslist hij waar, wanneer en hoe hij deze winkelervaring beleeft.

53 % van de consumenten associeert een merk dat kortingsbonnen aanbiedt, met een merk dat zijn kopers beloont. Daarbij mogen we ook zeker niet vergeten dat de Belgische consument de Europese koploper in het gebruik van kortingsbonnen is! Hij ziet deze als een geschenk van het merk, waardoor de waardeperceptie van het product wordt verhoogd.

Dit zorgt voor meer verkoop, aantrekking van nieuwe klanten of de ontdekking van nieuwe producten.

Deze nieuwe hulpmiddelen zijn het resultaat van de digitale ‘omnichannel’ strategie van Shelf Service, met als doel om meer communicatiekanalen in te zetten om de dialoog met de consument te starten en de interactie te vergroten.