Operationele merchandising
Vergroot je zichtbaarheid in de winkel en haal meer uit je verkoop
Analyse van je product in zijn winkelomgeving
Consistente merchandising is essentieel voor je merk om een aantrekkelijke klantervaring te creëren en concurrerend te blijven in een veranderend landschap. We kunnen jouw verkoopteam ondersteunen met audits. Ze zijn een must voor je bedrijf en essentieel voor een sterke aanwezigheid op het schap. We kunnen zorgen voor regelmatige controles in de winkel om er zeker van te zijn dat ze zich houden aan de afspraken die je met de retailer hebt gemaakt over productlocatie, schapruimte, productdisplays, prijsstelling en promotie.
Contacteer ons420 field medewerkers tot uw dienst
1. Numerieke verdeling
Numerieke distributie meet het percentage winkels in een bepaalde markt dat een bepaald product aanbiedt. Het is een basisindicator voor de beschikbaarheid van producten binnen het retailnetwerk.
Voordelen:
2. Facings / Prijs / Out-of-Stock (OOS)
Facings: Verwijst naar het aantal eenheden van een product op het schap tegenover de klant. Het is cruciaal voor de zichtbaarheid en het verkooppotentieel.
Prijs: De prijzen van producten in verschillende winkels en bij concurrenten controleren en vergelijken om concurrerende prijsstrategieën te garanderen.
Out-of-Stock (OOS): Houdt bij hoe vaak en hoe lang producten niet op voorraad zijn, wat een negatieve invloed kan hebben op de verkoop en klanttevredenheid.
Voordelen:
3. Naleving van planogrammen
Naleving van het planogram zorgt ervoor dat producten worden weergegeven volgens de vooraf gedefinieerde lay-out of het planogram. Dit houdt in dat de positionering, het aantal vlakken en de algemene opstelling in de schappen wordt gecontroleerd.
Voordelen:
4. Toezicht op de concurrentie
Het monitoren van de activiteiten van concurrenten, waaronder hun productaanbod, prijzen, promoties en schapplaatsing. Dit helpt om inzicht te krijgen in de concurrentiedynamiek en weloverwogen strategische beslissingen te nemen.
Voordelen:
5. Inventaris
Beheer en controle van voorraadniveaus om een optimale voorraadrotatie te garanderen, overtollige voorraad te verminderen en voorraaduitval te voorkomen.
Voordelen:
6. Mystery Shopper
Maak gebruik van anonieme shoppers om de klantervaring, de servicekwaliteit en de naleving van de merknormen in winkels te evalueren.
Voordelen:
7. Tevredenheidsenquêtes
Het verzamelen van feedback van klanten over hun winkelervaring, producttevredenheid en algemene merkperceptie door middel van enquêtes.
Voordelen:
Misschien ben je ook geïnteresseerd in de volgende producten.
Vergroot je zichtbaarheid in de winkel en haal meer uit je verkoop
Volledig geïntegreerd logistiek beheer van jouw goederen en diensten
Aanvullende ambassadeurs om je verkoopteam(s) te versterken
Technisch team van experts tot uw dienst voor specifieke projecten
Heb je vragen of wens je meer informatie? Dan ben je hier op de juiste plek. Selecteer aan de rechterzijde het gewenste onderwerp, vul je gegevens in en laat ons weten hoe we je kunnen helpen met jouw project.
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.