Innovation
Shelf Service pakt uit met een origineel concept voor 25 jaar Carrefour
Een kwarteeuw! Zo’n verjaardag mag niet ongemerkt voorbij gaan en moet dan ook waardig en origineel worden gevierd. Dat realiseerde Shelf Service om het 25-jarig jubileum van Carrefour in België te vieren. Het startschot voor het vijf weken durende ver- jaardagsfeest werd gegeven op het Louizaplein in Brussel. Daarmee kozen Shelf Service en Carrefour voor een zowel unieke als symbolische plek in de hoofdstad. En ze zorgden ook nog voor een primeur: een ‘Scratch & Win’ op digitaal scherm!
In de brandzone Louise van JCDecaux – sinds 2013 bekend door Stromae’s videoclip Formidable – gingen op 24 september om 7 uur ’s ochtends de festiviteiten van het 25-jarig jubileum van Carrefour van start met de lancering van een originele, digitale ‘Scratch & Win’.
Shelf Service, expert in promotie en oplossingen voor in-store marketing wilde daar de 25ste verjaardag van Carrefour vieren met een originele actie. Zo kregen de gebruikers van het openbaar vervoer de kans om deel te nemen aan een wedstrijd waarmee ze verschillende prijzen konden winnen. Het systeem is vrij eenvoudig: voorbijgangers moeten gewoon hun e-mailadres registeren om te kunnen meedoen aan een ‘Scratch & Win’, niet op papier maar op een digitaal scherm.
Een technisch hoogstandje via
satelliet van de Digital Lab teams
van Shelf Service
Om deze tweedaagse actie op het Louizaplein mogelijk te maken, leverde Shelf Service een technische krachttoer. “We hadden namelijk een telecommunicatienetwerk van goede kwaliteit nodig om deze actie te kunnen opzetten. Er werd een technische oplossing met een satellietnetwerk (Starlink) op het bushokje geplaatst en zo kregen we een uitstekende netwerkkwaliteit. In het midden van het bushokje werd een touch screen geplaatst waarmeerechtstreeks interactie met de consument mogelijk was. Dat scherm was ook verbonden met twee schermen van JCDecaux aan beide zijden van het bushokje om de gebruikservaring te versterken.”
Het bushokje was voor de gelegenheid helemaal in het paars gestoken, de kleur die is gekozen om 25 jaar Carrefour in al hun winkels te vieren.
Een actie in zevenhonderd winkels
De innovatieve actie van Shelf Service en Carrefour blijft niet beperkt tot het Brusselse Louizaplein, maar loopt ook door in de zevenhonderd winkels van de keten. “Het event op het Louizaplein heeft uiteraard de nodige buzz gecreëerd voor de aftrap van deze actie naar aanleiding van 25 jaar Carrefour. In de zevenhonderd winkels van de
keten komt er een opstelling om de verjaardag in de kijker te zetten en aandacht te vragen voor de wedstrijd waarmee de klanten heel wat prijzen kunnen winnen.
De medewerking van Shelf Service verloopt op drie niveaus:
- De plaatsing van de theatraliseringsmaterialen in de winkels.
- De ontwikkeling van de wedstrijd op het Bonusland-platform.
- Het ter beschikking stellen van loyaliteitskiosken in meer dan tweehonderd winkels en het plaatsen van extra event-kiosken tijdens de vijf actieweken.
Uit verschillende studies in de retail blijkt dat de helft van de klanten hun smartphone niet willen gebruiken in de winkel. Daarom biedt Shelf Service een oplossing aan die complementair is aan de Carrefour-app, waardoor alle klanten de kans krijgen om deel te nemen, ongeacht of ze al dan niet een smartphone hebben en of ze die al dan niet wensen te gebruiken."
Een digitale kraskaart
“Dit is een nieuwigheid die we samen met Shelf Service en de teams van Carrefour hebben ontwikkeld. De kraskaart werkt zowel op de smartphone, op Bonusland als op de Shelf Service-kiosken. Het grote voordeel is dat de klanten
krassen, en onmiddellijk ontdekken wat ze gewonnen hebben. Ze krijgen een e-mail met alle informatie hoe de prijs te ontvangen. Fysieke prijzen worden thuisbezorgd, terwijl bonuspunten of bioscooptickets eenvoudig via e-mail te downloaden zijn. Deze ontwikkelingen, in samenwerking met Shelf Service zijn bedacht en uitgevoerd om onze klanten een optimale beleving te bieden. Het interactieve aspect is bovendien een echte primeur”, benadrukt Paul Buggenhout.
“Zo’n actie toont dat Shelf Service allerlei oplossingen kan aanbieden om een winkel te animeren, activeren en dynamiseren.”
Creativiteit ten dienste van events en pesonalisatie
Met deze actie bewijst Shelf Service zijn dynamische vermogen. Het innovatieve bedrijf ontwikkelt en realiseert steeds vaker originele en creatieve acties die buiten de gebaande paden treden en voor een verrassingseffect zorgen, zoals bij de actie voor 25 jaar Carrefour. De ambitie van Shelf Service bestaat erin om met behulp van nieuwe technologieën creatieve en originele oplossingen aan te bieden die de consument weten te verrassen.
“Een van de trends op de markt is de sterke groei van personalisatie en de groeiende aandacht voor een hoogwaardige klantervaring. Wij spelen in op die trend voor de merken maar ook voor retailers en hun geïntegreerde of gefranchiseerde winkels. We bieden hun tools aan voor personalisatie zoals eenvoudige maar doeltreffende gepersonaliseerde wedstrijden, met prijzen die ook al dan niet nog een persoonlijk tintje kunnen hebben. Onlangs hebben we zo, via een fotobooth met eetbare inkt het gezicht van consumenten op macarons geprint. Elke klant kreeg een doosje met 2 macarons cadeau. Een verrassend en een leuk geschenk dat erg in de smaak viel bij de klanten.”Een brede waaier aan oplossingen
om een winkel te animeren, activeren en dynamiseren
“Shelf Service biedt ook animatie aan bij de opening, heropening of verjaardagen van winkels. Voor dergelijke evenementen kunnen we bijvoorbeeld displays met een wedstrijdsysteem
installeren. De klant kan dan rechtstreeks
deelnemen en prijzen winnen die door de winkel zijn bepaald, zonder dat er een hostess nodig is. Zo kan de activatie een of twee weken lang lopen zonder dat daarvoor extra personeel moet worden ingezet. Zo’n actie toont dat Shelf Service allerlei
oplossingen kan aanbieden om een winkel te animeren, activeren en dynamiseren”, concludeert Albert Simon, marketingdirecteur van Shelf Service.
Want more info?
Do you have any questions or need further information? You're in the right place. Simply select the relevant topic from the options on the right, fill in your details, and let us know how we can help you with your project.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.